woensdag 5 juni 2013

Opgeknapte schaal

 
Al een hele tijd stond deze donker bruine schaal met visjes op de rand in mijn kast.
Weggooien ging me nog net iets te ver maar iets anders mocht wel.
Toen ik deze vaas bij Intratuin zag, dacht ik weer aan de bruine vissen schaal.
En zo ontstond deze makeover.

Werkwijze voor deze schaal.
De visjes op de rand werk je weg met vulmiddel.
Als het goed droog is schuur je het indien nodig een beetje bij.
Daarna schilder je de schaal met deze verf.
 

Zoek een tekst. ( ik koos voor  mes petits tresors,  mijn kleine schatten)
Zet het in een leuk lettertype in Word.
Kies wel een letter uit een stuk anders is het erg lastig.
Dat print je zo groot als je de letter wil hebben op papier
 
De tekst trek je over op het foam en knip je uit.
Vind je dit te veel ''gedoe''?
De Hema heeft gekleurde foam letters in potten.

Kies een lijm die kleurloos is en het foam niet oplost.
plak de tekst op de rand en laat weer goed drogen.
 

Veeg met oud doekje voorzichtig enkele vegen van een lichtere kleur over de schaal.
Dan is dit het resultaat.
 
 

 
Ik zou het leuk vinden als je naar aanleiding van deze uitleg jouw idee met ons wil delen.
succes, groetjes VanLiesbeth
 
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten