maandag 20 januari 2014

Een beetje Mme ZsaZsa, een beetje King Louie en een beetje VanLiesbeth

Er lag al heel lang een stofje in mijn kast te roepen om een rokje te worden.
Maar het kwam er steeds niet van.
Misschien komt het door het weer, niet echt winters koud en af en toe een zonnetje er bij.
Krijg ik daar nu al lente kriebels van?
Ik weet het niet .. maar het was nu tijd voor een rokje.
Een A-lijn rokje en vooral niet te moeilijk. En ook niet van veel stof want dat had ik niet.
Het stofje was een couponnetje zo'n 65 cm en stofbreedte.

Nou had ik al eens vaker staan kijken in het boek Allemaal rokjes van Mme ZsaZsa.


Maar dacht dat het meer voor kleine meisjes was.
Totdat ik bij de stoffenwinkel nog eens goed keek.
En zag dat het ook voor grote meisjes is.
Jippie!! Er stond een leuk eenvoudig model in voor mijn stofje.
 
Dit moest het worden. In het boek staat het duidelijk en heel leuk beschreven.
Patroon over getekend. Helaas ... te weinig stofbreedte voor dit patroon.
Maar het moest toch een rokje worden!.
 
Dus een favoriete King Louie rokje plat op stof gelegd.
 

 
Dat ging net ... met heel weinig naad onderaan de zijkanten..
Vast niet helemaal naai technische verantwoord, maar het ging.
Uit geknipt, naadjes gestikt, ritsje ingezet.
 
Alleen je kijkt er dwars doorheen. En dat willen we niet.
De buiten stof is zwart met rose roosjes, daar heb ik een rood rose voering bijgekocht.
En ook daar heb ik- behalve de rits -  het zelfde mee gedaan als met de buitenrok.
Beide rokjes aan elkaar genaaid en daarna op zijn VanLiesbeth's afgewerkt.
Met een bandje met rose bloemetjes en groene blaadjes onderlangs de rok en een dun zwart froesseltje wat net onder het randje uit piept. En klaar!
  

Ik blij totdat ik de eerste keer het rokje aan had
en een vriendje zei '' nieuw rokje, leuk randje''
 .. huh leuk randje? dacht ik nog net
Voor hij riep '' dat zijn ouderwetse BH bloemetjes''  
 
 Tja..

 Liesbeth
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten