donderdag 22 mei 2014

''Het Kookboek'' en heerlijk mueslireep recept.

Koken is een hype.
Helaas heb ik een keuken die de naam keuken niet waardig is.
Het komt niet verder dan twee dubbele onderkastjes.
En een plank die met enige regelmaat uit de muur komt zetten.
 
Nou is koken ook niet helemaal mijn ding en kan ik mijn keuken  makkelijk de schuld geven.
Er is tenslotte geen ruimte om eens lekker los te gaan op een mooi recept.
En dat is eigenlijk best jammer want bakken vind ik leuk en daar is ook geen ruimte voor...
 
En toch is het ervan gekomen ik heb een kookboek gekocht.
Het Kookboek van Yotam Ottolenghi & Sami Tamimi.

 
 
 
 
 
Ottolenghi is in Engeland een van de meest iconische en dynamische plekken om te eten.
De unieke mix van fantasievolle gerechten en de zeer moderne, elegante omgeving waarin
ze worden geserveerd, zorgen voor hooggespannen verwachtingen.

De vernieuwende maar eenvoudige gerechten die Yotam Ottolenghi en Sami Tamimi de afgelopen jaren in hun Londense restaurants hebben verzameld, zijn gebaseerd op hun jeugd in respectievelijk West- en Oost-Jeruzalem, maar ook zijn ze beïnvloed door talloze culinaire tradities, van Perzië tot Californië. De 140 originele recepten gaan van complete hoofdgerechten, via gezonde en snelle salades tot Ottolenghi's beroemde gebak en brood.
 
De uitleg duidelijk, de smaken klinken verrassend, en het lijkt niet te moeilijk.
Maar of dit klopt kan ik je nu nog niet vertellen.. mijn boek ruikt nog te nieuw.
 
Er staat op de weblog van Caroline Brouwer een recept van mueslirepen die met een kleine aanpassing uit dit kookboek komen. En ik kan je vertellen die zijn erg lekker...
 
 
Info
Het Kookboek
Yotam Ottolenghi & Sami Tamimi.
Fontaine Uitgevers BV
ISBN 978 90 5956 428 2
Verschenen in 2008 tiende druk 2014
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten