woensdag 20 augustus 2014

Van probeersel tot.. picknick of speelkleed

Al een tijdje stond er op mijn ''to do'' lijstje het uitproberen van de tutorial van Snippets of a Quilter
Dat gaat over het snijden van blokken.
Even in het kort.
Er worden negen blokken van aan elkaar genaaid (3x3)
en die worden middendoor gesneden en gedraaid weer aan elkaar gestikt.
Ben ik nog te volgen?
Het is makkelijk en heel leuk!



Maar wat moet je nou met 1 stel bonte blokken als je geen kussen wil?
En zo ontstond het idee van het picknick of speelkleed.
Dus nog maar wat blokken erbij gemaakt.
Om het met 3 hele blokken vierkant te krijgen werd het wel erg groot.
Nu is het 2.5 blok of 5 kwart blokken zo je wil.
Alleen dan is het niet vierkant en moest ik 1/4 blok smokkelen
die heb ik er op maat bijgemaakt en dan klopt het wel.

Omdat het niet 3 hele blokken breed is, heb ik alle blokken door elkaar
gehusseld en er een bonte boel van gemaakt.
Doordat ik niet zoveel stof had om allemaal verschillende blokken te kunnen
maken zitten er verschillende stoffen 2 of meer keer in.
Hier en daar liggen die te dicht bij elkaar naar mijn zin.

En dit is het resultaat.
O ja ik heb er ook nog een hoes om gemaakt. na
herken je het biasbandje uit tips en tricks?






Gezellig er kwam gelijk een vliegje zonnen.
  



 
 

En nu hopen op nog een paar mooie nazomer dagen.
Dat is het in ieder geval vandaag niet.
De foto's zijn tussen de buien door gemaakt.
En hier en daar is nog een draadje achter gebleven zag ik.
Sorry..

  Groetjes
VanLiesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten