vrijdag 21 november 2014

A B C Quiltje

In het kader van '' maak eerst eens af waar je me bezig bent '' vond ik het tijd worden om het
A B C quiltje af te maken. Eind vorig jaar kocht ik 3 mini charmpacks Esprit de Noel van French General for Moda omdat ik de kleurtjes zo kerstmis vond. Uit dezelfde serie kocht ik gelijk ook een halve meter linnen look voor de tussen reepjes en voor de rand het bloemenstofje links boven in de foto hieronder. En 30 cm rood voor de buitenrand.

Het idee had ik al snel in mijn hoofd, de uitvoering ervan liet wat langer op zich wachten.
 
Eerst een niet te bewerkelijk alphabetje zoeken.
 

en de letters borduren
 

de blokjes aan elkaar stikken en de letter lapjes erop stikken.
 
 
Repen tussen de blokjes stikken.
 

Hier en daar een knoopje erop naaien
 
 
 
 
In het bos een mooie tak zoeken.
En lusjes eraan om het geheel aan de tak te hangen.
 
En dan is dit het resultaat.
 
 

Groetjes
 
VanLiesbeth
 
 
 

1 opmerking:

  1. Via Pinterest ben ik op je blog gekomen. Wat een prachtig quiltje heb je gemaakt. Handig die pakjes van Moda, vind je niet?
    Groeten Marion

    BeantwoordenVerwijderen