maandag 2 mei 2016

Gehaakte Pannenlap



Deze pannenlappen zijn gehaakt met catania van scheepjes.

Daarvoor heb ik een bol donkerblauw, koningsblauw, lichtblauw, 
rood en wit gebruikt. En een restje geel en groen voor de hartjes 
en de blaadjes van de bloemetjes. 



Het patroon voor de pannenlap kan je vinden op Jannies hobbyhoek
Het randje komt van Handwerkjuffie
En de bloemetjes lijken erg op deze van Wolplein
maar dan met drie stokjes ipv. 2 stokjes.
De blaadjes heb ik als volgt gemaakt.
10 losse, halve vaste in 2de losse vanaf de naald,
1 vaste, 2 stokjes, 1 vaste, 1 halve vaste
en dan hou je nog een paar losse over als steeltje,
anders is het zo'n gefriemel.


En inderdaad - op lettende kijker - er is een klein foutje
in geslopen. Een van de blaadjes van de onderste bloem zit verkeerd.
Dat zag ik pas toen ik klaar was.
Eigenlijk is het mijn eer te na, maar los halen was geen optie
omdat het zo goed vast zit. Laten we het er maar op houden
dat je dan kunt zien dat het echt handwerk is. ;)

x

VanLiesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten