zaterdag 21 februari 2015

Theedoosje * naaidoosje




Ooit had ik eens een theedoosje gekocht bij Xenos, Action of zo'n soort winkel.
Nou ben ik blijkbaar niet van de theedoosjes, de theezakjes gaan in een kommetje
als er iemand op bezoek komt. En anders recht in het kopje.
Dus stond het theedoosje al een tijdje te wachten op een ritje naar de kringloop.

Toen ik eens weg moest en een klein frutseltje mee zou nemen om te doen,
vroeg ik me af ..waar ik dat nou in moest stoppen.
En toen .. zag ik het theedoosje wat nog steeds stond te wachten op haar kringloopreis.

En die ging mooi niet door!
De eerste keer toen ze mee ging was ze nog een theedoos en langzaam aan onderging
ze een metamorfose.

Een wit verfje van buiten. En rose verfje van binnen.
Het ''thee''raampje werd opgemeten en uit een pizza karton geknipt.
Met  nog een laagje fiberfill wat aan alle kanten 2 cm groter is.
Voor de ondergrond koos ik naturel Aina linnen van Ikea.

 
psst.. het idee voor de knopen kwam later pas, daarom staat het niet op de foto
en moest alles weer los.  Niet handig...

Het borduurseltje van dit schattige meisje was inmiddels al klaar
het patroontje komt van Carmelabrode

 
Het is geborduurd op Aida stof en daar heb ik een hartje van gemaakt.
Voor de achtergrond nam ik geen grijs maar licht blauw.
Op het  stukje stof waar de knoopjes op zitten heb ik eerst plakvlieseline gestreken
en daarna de randjes met een kartelschaar genipt.
En daarna een voetje van de kant op de stof gestikt.
De rest van de versiering is op de foto te zien.

 
De binnenkant heb ik in de hele deksel gemaakt.
Op het zakje is eerst vlieseline gestreken.
Reken 2 cm extra, aan onder en zijkanten zodat je genoeg ruimte hebt om de stof om te vouwen.
Naai een stukje vilt met de naaimachine door het karton heen. Daardoor ziet het bol.
De ringen zijn handig om een draadje aan te knopen en zijn er met de hand aangezet.
Toen het klaar was de stof weer om geplakt met schilders tape. En in de deksel geplakt met dubbelzijdig tape.
 
 
Het rose schaartje - van Action - heeft een hoesje gekregen.
Er is nog een speldenkussentje bij gemaakt en een klein bakje voor draadjes,
zodat je niet steeds naar de prullenbak hoeft te rennen.
 
Zo is mijn theedoosje gered van de kringloop en heeft nu een tweede leven als naaidoosje.
Daar heb ik vast veel meer plezier van. De mijne mag niet meer weg.
Maar het is best leuk om er nog eens een te maken voor cadeautje.
 
 
Liefs ...
VanLiesbeth


Geen opmerkingen:

Een reactie posten