dinsdag 14 juli 2015

Gehaakt kussen met oosters tintje


 
Al een tijdje liep ik rond met het idee om een kussen te haken met een oosterse touch
in specerijen kleuren zoals kerrie, kaneel, paprika, en met een beetje blauw erin.

 
Dit zijn de kleuren waarmee ik ben gaan haken.
S is Catania van Schachenmayer en de P is Coton3 van Phildar 




De zeshoek is iets anders maar deze van anazard.blogspot.it lijkt er erg veel op.
Er staan trouwens meer mooie haakpatronen met schema's op deze site.
Ook haar nieuwe blog is  zeker de moeite waard, maar dat terzijde.
Deze zeshoek





























Er is geen echt tutorial van dit kussen wel een korte uitleg hoe ik het heb gedaan.

Haak 36 zeshoeken en 9 halve met verschillende kleuren.
Ik heb de hele zeshoeken direct aan elkaar gehaakt.

Of ik dan nog een leer zal doen?  Nee dat niet.
Het ging wel snel maar de blokken zijn niet allemaal even mooi van vorm.
De volgende keer wil ik de blokken eerst opspannen zodat ze allemaal
gelijk van vorm en maat zijn. En daarna pas aan elkaar zetten. 
Dan kan je de kleur verdeling ook beter bepalen.
 
Toen het kussen de juiste maat had.
Heb ik het haakwerk eerst een nachtje in een vochtige handdoek gerold en laten drogen.
Daarna op stof gelegd, Aina naturel van Ikea.
Het haakwerk vast geregen langs de rand daarna met een extra naad uitgeknipt.
Voor de achterkant twee stukken genipt die elkaar in het midden overlappen
zodat ik geen sluiting hoef te maken met rits of klittenband.
Binnen kussen gemaakt van een oud laken.
Pompoentjes gemaakt op een vork op deze manier.
 

 Deze methode vond ik op Pinterest. Het ging lekker snel, maar dit doe ik geen tweede keer.
De pomponnetjes zijn niet zo mooi rond als op de foto.
Ligt dat aan de vork of aan mij? geen idee...

Het draadje van de pompoen lang genoeg gelaten zodat ik het met een maasnaald door
de zijnaad kon trekken en binnen kon vast knopen.
De muntjes heb ik allemaal aan verschillende kleuren draadjes geregen.
En er twee knoopjes op gelegd. Verder op dezelfde manier vast gezet als de pompoentjes.
  
En toen had ik een kussen met een oosters tintje...

 



 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten